O relatorio agora publicado foi premiada na categoría de Seguridade viaria.
A Asociación Mundial da Estrada (PIARC) publica na súa revista dixital “Roteiros” un artigo do estudo do Sistema de xestión viaria ante situacións meteorolóxicas adversas: vento e néboa que foi galardoado no XXVII Congreso Mundial da Estrada celebrado en Outobro de 2023 co premio na categoría de Seguridade viaria.
A autovía do Cantábrico A-8 na zona do Alto do Fiouco, entre os km 545+500 e 549+500, presenta condicións meteorolóxicas particulares con episodios de néboa densa combinados con fortes ventos que dificultan a circulación, chegando, en ocasións, a ser necesario o seu peche e o desvío dos vehículos á estrada N-634, ao non poderse garantir as condicións mínimas de seguridade para o seu uso. Por iso desde a Dirección Xeral de Tráfico (DXT), establecéronse uns protocolos para a xestión da vía cando existen condicións meteorolóxicas adversas de néboa e vento, e instaláronse unha serie de equipamentos ITS que permitiron realizar a xestión das restricións dunha forma máis eficaz e segura, aumentando tamén o número de horas que a autovía está en funcionamento.
O sistema instalado permite o peche e o desvío dos vehículos de maneira automática, mediante o emprego dos seguintes dispositivos ITS: estacións meteorolóxicas para a detección dos valores de visibilidade por néboa e de intensidade e dirección do vento, paneis de Mensaxe Variable, fotoroxos para controlar o cumprimento das restricións e semáforos e balizas para informar o usuario. Ademais, procedeuse á instalación de balizas detectoras de presenza, que permiten unha maior seguridade en condicións de néboa, avisando da presenza de vehículos circulando por diante na vía para minimizar o risco de colisións por alcance.
O artigo publicado resume o relatorio na que se presentaron os protocolos aplicados, os sistemas de equipamento instalado para cumprir cos devanditos protocolos e o efecto que estes sistemas tiveron na operatividade e seguridade deste tramo afectado da A-8.
Especial gratitude á Dirección Xeral de Tráfico - Ministerio do Interior- e ao Centro de Xestión de Tráfico do Noroeste-Cantábrico, como principal impulsor e hacedor deste proxecto de éxito.