Antea Group, Sener e KPMG, adxudicatarios dos traballos de redacción dos estudos para o desenvolvemento dunha estratexia ferroviaria para México, financiados pola Unión Europea.

 

Cidade de México (México).

A Unión Europea (UE) e a Secretaría de Infraestrutura, Comunicacións e Transportes (SICT) do Goberno de México asinaron unha carta de intención, a fin de contribuír á xeración dunha política pública a longo prazo de desenvolvemento do Sistema Ferroviario Mexicano, para que sexa unha alternativa de transporte eficiente e sostible.

Para o desenvolvemento desta política, a Unión Europea, a través da Comisión Europea, sacou a licitación un contrato de Consultoría para a definición dunha “Estratexia de Desenvolvemento Sociocultural, Ecolóxico e Económico Orientados ao Transporte Ferroviario en México”, con obxecto de desenvolver unha planeación integral e estratéxica que resulte de guía para os programas sectoriais de transporte, de desenvolvemento urbano e rexional e das accións contra o cambio climático a cargo das institucións federais do país.

O contrato foi adxudicado en decembro de 2023 ao consorcio internacional conformado por Antea Group, Sener e KPMG, contemplando un prazo de execución de 24 meses.

O proxecto busca posicionar ao Sistema Ferroviario Mexicano como un modo de transporte inter e multimodal reitor no país, de carga, pasaxeiros e mixto, promovendo o sistema ferroviario orientado ao ben público mediante a súa optimización, mellora, desenvolvemento, explotación e mantemento, de modo que o plan estratéxico estableza unha metodoloxía para o deseño e implementación de proxectos de transporte ferroviario de pasaxeiros que sexan seguros e amigables co ambiente.

O contrato inclúe a execución dos estudos de preinversión de dous proxectos piloto que desenvolvan a nova estratexia deseñada. O primeiro deles é o Tren Lixeiro de Naucalpan de Juárez, no Estado de México, e durante o desenvolvemento dos traballos definirase o alcance do segundo proxecto piloto, a desenvolver noutra cidade mexicana de tamaño medio.

O proxecto do Tren Lixeiro de Naucalpan contempla a rehabilitación da liña ferroviaria “N”, actualmente fóra de operación ou infrautilizada, para dispoñer un sistema de transporte ferroviario eficiente entre Naucalpan e a estación Buenavista, na Cidade de México, estación terminal do Tren Suburbano da Cidade de México. O proxecto contempla unha lonxitude aproximada de 14 km e discorre polo municipio de Naucalpan de Juárez (Estado de México) e por tres alcaldías de Cidade de México: Azcapotzalco, Cuauhtémoc e Miguel Hidalgo, contemplando varios puntos de intercambio co sistema de metro. Os estudos de preinversión de ambos os proxectos piloto desenvolveranse, de modo aliñado coa nova estratexia, considerando o seu valor ambiental, social e económico/financeiro.

Este contrato consolida o crecemento de Antea Group como participante en proxectos estratéxicos para a transición a unha mobilidade sustentable, incluíndo intervencións nos sistemas de transporte de áreas metropolitanas da magnitude de Cidade de México, Bogotá ou Cidade de Panamá.

https://www.eeas.europa.eu/delegations/m%C3%A9xico/firman-sict-y-uni%C3%B3n-europea-carta-de-intenci%C3%B3n-por-un-sistema-ferroviario-mexicano-eficiente_es?s=248

https://www.gob.mx/sct/prensa/firman-sict-y-union-europea-carta-de-intencion-por-un-sistema-ferroviario-mexicano-eficiente-sostenible-e-inclusivo